Samo validirana vozovnica je veljavna vozovnica
28. 03. 2025
V Ljubljanskem potniškem prometu opozarjamo na pomen redne validacije vozovnic ob vsakem vstopu na avtobus. Ta je ključna tako z vidika zavarovanja potnikov kot tudi učinkovitega načrtovanja prevoznih kapacitet.
Potnike znova opozarjamo na ključen pomen validacije vozovnic ob vsakem vstopu na avtobus. Najprej zaradi varnosti – potniki, ki vozovnic ne validirajo, niso zavarovani v primeru prometne nesreče ali drugega nepredvidljivega dogodka. Čeprav imajo vozovnico pri sebi, ta brez validacije ni veljavna.
Poleg varnosti je validacija pomembna tudi z vidika načrtovanja javnega potniškega prometa. Le s pomočjo zbranih podatkov lahko natančno spremljamo zasedenost posameznih linij in prilagajamo število avtobusov tam, kjer je to potrebno. V zadnjem obdobju kljub rasti števila uporabnikov, ugotavljamo, da več kot 15 % potnikov ne validira svoje vozovnice. Takšni nevalidirani vstopi izkrivljajo podatke in lahko povzročijo nepravilno razporejenost vozil, kar privede do gneče na določenih linijah, ki bi jo sicer lahko preprečili.
Število potovanj z avtobusi se spet povečuje
Pred pandemijo Covida-19 smo beležili slabih 40 milijonov potovanj letno. Trenutni statistični podatki o številu potovanj po letih pa jasno kažejo na trend povratka uporabe avtobusov:
- leto 2020: 16,0 milijonov validacij,
- leto 2021: 19,0 milijonov,
- leto 2022: 28,0 milijonov,
- leto 2023: 34,5 milijonov,
- leto 2024: 34,6 milijonov.
Čeprav je bilo leto 2024 za LPP zelo uspešno, se ta rast ne odraža v uradni statistiki zaradi velikega števila nevalidiranih vozovnic, zlasti pri imetnikih terminskih vozovnic (študentske, dijaške, upokojenske). V primerjavi z letom prej so tako zabeležili podobno število potovanj, čeprav se je število dejanskih potovanj povečalo in so prodali za 4 % več terminskih vozovnic.
Dejstvo je, da je javni potniški promet subvencioniran, zato vsaka vožnja brez opravljene validacije pomeni izpad prihodkov, saj LPP kljub veljavni terminski vozovnici za tak prevoz ne prejme ustreznega plačila. Ti prihodki pa so ključni za vzdržnost in nadaljnji razvoj javnega potniškega prometa.
Zato potnike pozivamo, da ob vsakem vstopu na avtobus obvezno validirajo svojo vozovnico – ne glede na vrsto vozovnice, ki jo imajo (mesečna, letna, enkratna, brezplačna). Čeprav je vozovnica kupljena ali pridobljena (upokojenci), prevoz ni plačan, če potnik vozovnice ne validira.
Če se delež validacij ne bo povečal, bomo primorani ukiniti možnost vstopa na druga vrata avtobusa in ponovno omogočiti vstop izključno pri prvih vratih, kjer je nadzor lažji.
S skupno odgovornostjo lahko zagotovimo varnejšo, bolj zanesljivo in učinkovitejšo storitev za vse uporabnike.


